Resfeber

I morse när jag låg och lyssnade på fåglarna utanför fönstret innan jag skulle stiga upp kom jag att tänka på att det bara är idag kvar innan jag reser. Jag kan inte påstå att jag har någon resfeber - däremot känns det väldigt overkligt att jag om lite drygt ett dygn (lokal tid) kommer att befinna mig på annat håll... Eftersom jag har rest förut så har jag en aning om vad som väntar mig. Däremot kan det ju alltid vara lite kulturella problem med att saker och ting inte fungerar som man är van vid, men det går säkert bra ändå, jag tror inte att de arkebuserar turister för att de frågat om priset på fel sätt eller inte gett tillräckligt mycket dricks...? Jag har inte i detalj planerat varje dag, ibland vill man ju ha lite spontanitet också.

Att packa kan vara klurigt, speciellt eftersom innehållet har som syfte att vara funktionellt, ha låg vikt och ta lite plats. Jag packar mina reseprylar i min ryggsäck. Nu måste jag alltså fundera ut vilka kläder som jag vet att jag kommer att använda. Eftersom att jag har packat rätt så många gånger så har jag kommit på att den bästa packningen är den som är lätt att hålla reda på samt den som tar lite plats. Jag använder därför vakuumpåsar som tar bort nästan all luft från textilierna. Att resa med ryggsäck ska vara lyx och inte besvärligt. Jag tänkte inte ta med mig så mycket kläder - dels för att jag egent­li­gen inte har så mycket kläder och dels för att jag inte får plats i ryggsäcken. Jag tar med mig min kamera också, och kommer de att finnas tillgänglig på bloggen.



Vart jag ska någonstans? Det blir en överraskning (för er alltså) ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0