Våren är här!

Känns mycket bättre nu efter fiaskot med storkoket. Våren är här! Kanske inte än, men den är på god väg om man får tro våra vårfåglar. När jag satt i badrummet tyckte jag att jag hörde koltrastens ljuva stämma från trädgården. Jag rusade ut för att höra bättre och mycket riktigt var det en trast! Nu är den äntligen här den ljuvliga sångaren *ler*. Jag vet inget finare än att lyssna till sången, som hörs högt ifrån en trädtopp, i den småkyliga vårnatten. Jag ligger ofta med öppet fönster och somnar in med det ljuva kvittret. Enligt mina anteckningar så dök den inte upp förrän den 13:e mars förra året (2008) så våren är tidig i år.

Här kommer en vårbild på mig:


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0