Fisksoppa (efter önskemål av Joel och Carina)

Efter önskemål av Carina och hennes nykläckta son Joel har jag till lunch idag gjort en smaskig fisksoppa. Roligt att de tycker om den mat jag lagar och vill höra hur jag väljer att göra en god fisksoppa. För att anpassa soppan efter bådas magar har jag valt att göra en som passar små barn. Barn tycker inte alltid om fisk men fiskpinnar är som godis för både barn och vuxna. 

Du behöver:
Majs
1 dl Filmjölk (eller grädde om det är en helgsoppa)
30 fiskpinnar
Fiskfond efter smak.

Gör såhär:
Mixa fiskpinnarna (tina dem först bara - tog oändligt lång tid annars) och tillsätt filmjölk och majsen. Fortsätt mixa och smaksätt med fiskfonden, var försiktig här så det inte blir för mycket. Värm i kastrull eller vattenkokaren.

Smaklig måltid, servera gärna med lite gott bröd så att ni står er riktigt länge!



Tips: Lär dig mer om fisk på hemmaplan den 30 mars! Kolla -> här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0