Egenkraft - idag är första dagen på resten av ditt liv!

Jag vet inte hur ni planerar en ny månad, men jag börjar alltid med att sätta nya mål (särskillt nu när en ny årstid inleds). Varför? Så jag vet att varje steg jag tar är i rätt riktning mot mina mål, att alltid göra minst en aktivitet varje dag som för mig närmare mitt mål. Själv är jag väldigt förtjust i mindmaps för att få ner diverse ideer på papper. Har suttit och pular lite och min mindmap för mars 2009 kan sammanfatts såhär:

  • Skaffa en ny stekpanna
  • Fortsätta bloggandet
  • Bär in frysen
  • Pyssla - det mår du bra av!

Kom ihåg att sätta upp realistiska mål. Om du har för höga målsättningar blir du bara besviken. Å andra sidan ska du inte ha för låga eftersom du då inte blir tillräckligt villig att tänja på dina begränsningar och förverkliga dina inneboende möjligheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0