Att vara lycklig är en relativ känsla...

Jag trodde aldrig att jag skulle ha någon tur idag. Det, inser jag, var fel. Med låga förväntningar är chansen att det blir mycket bättre än du tror rätt stor. Om du tror att det ska ska regna hela helgen, men den istället spricker upp i vårens första soldag blir glädjen starkare. Jag har inget emot ärter men Gud så glad jag blev när jag hittade det perfekta tillbehöret - en mazarin och lite brunsås (låg i ryggsäcken). 


En förutsättning för att känna lycka är smärta. Utan mörker, inget ljus. Så sträck på er vardagspessimister, dagen kanske inte är så sorglig som man kan tro.




Jag gick ut och satte mig i trädgårn och njöt i solskenet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0