Afrikanskt till middag

Jag hittade min resväska från Afrika när jag skulle lägga kålen under sängen (den fick inte plats i köket). När jag började packa upp den fick mig en god överraskning. Jag hittade en burk med mat. När jag öppnade burken visade det sig vara något proteinliknande - vilket man inte tackar nej till.

Såhär såg det ut:



Smakade inte så mycket men det gick bra att äta det direkt ur burken med en plastgaffel (spadet fick jag inte upp på gaffelt så det surplade jag i mig). Vad äter ni till middag ikväll? 

Kommentarer
Postat av: L

Det ser ju jättesmaskigt ut! Kan man inte göra något spännande pyssel med tänderna (om man nu väljer bort tänder ur kosten)?

2009-03-08 @ 23:08:59
Postat av: Petter

Hej L,



Så roligt att du engagerar dig i bloggen! En jättebra idé av dig, tyvärr (såhär i efterhand) åt jag upp tänderna. Hade jag bara fått detta förslag lite tidigare hade jag nu haft ett fint hansband och sluppit magont;)

2009-03-09 @ 09:48:09
Postat av: Erik

Jag åt bläckfisk med paprika och lök. Serverades med ris.

2009-03-09 @ 11:15:49
Postat av: Petter

Hej Erik,

Tack för ditt inlägg! Mmmm va smaskigt! Ett tips är att steka bläckfisken och de andra tillbehören (paprikan och löken i ditt fall) innan man äter, blir faktiskt ltie godare då.

2009-03-09 @ 11:39:12
Postat av: Amanda

Jag åt mackor! You disgust me!

2009-03-09 @ 15:19:19
Postat av: Andreas

Åt nästan ingenting :( Trodde det skulle flyga in fåglar i munnen men det hände ingenting :(

2009-03-10 @ 23:19:00
Postat av: Petter

den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket



Betydelse: Om man anstränger sig för att nå ett för svårtuppnåeligt mål så finns det risk att man inte får någonting om man misslyckas. Genom en lägre ambitionsnivå ökar sannolikheten att man får något.



Alltså: fåglar är svåra att fånga med munnen. Satsa på insekter istället!

2009-03-10 @ 23:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0