Säkerthetslösningar

Som ni säkert redan vet så bor jag i Göteborg. Göteborg ÄR en farlig stad. Som jag skrev tidigare idag så känns det verkligen som om något hemskt händer här hela tiden. Är det inte svininfluensa så är det bränder eller åkattraktioner som får mig på flykt från staden. Här i Mölnlycke känns det tryggare men man vet aldrig när faran är framme. Åtgärder tas fram för att förhindra nyrekrytering till de kriminella gängen - men jag frågar mig själv om man ens kan lita på polisen i dagens läge? Jag oroar mig för att någon gangster ska kidnappa mig eller försöka stjäla mina dyrbarheter och har blivit en fånge i mitt eget hem. Hur säkert är mitt hem egentligen? Rädslan för att drabbas av inbrott ger mig ett ständigt  obehag och min osäkerhet ökar hela tiden. För att försäkra mig mot materiella och själsliga förluster så har jag bestämt mig för att för att tänka som tjuven. Idag har jag försökt se på min bostad med tjuvens ögon! Var kan tjuven snabbt ta sig in och ut med stöldgodset? Tjuven letar ofta efter husets svaga punkter, de "hål" som gör det möjligt att tyst och snabbt ta sig in och ut.

Den svaga punkten i huset är helt klart ytterdörren - det är där, i alla fall som jag, lättast tar mig in. Ett alternativ till ytterdörren skulle kunna vara att byta ut den mot en gallergrind. Jag har varit ute och rekat grindar idag och har hittat en som jag tror kan passa in.



Den går verkligen inte att ta sig igenom grinden. Nu är bara frågan hur jag ska få ner den från dess befintliga plats och montera den hemma hos mig.... Några tips? 

Kuriosa: En gallergrind är en jättebra lösning på sommaren när det inte är lika kallt som på vintern - det kan nämnligen blåsa in luft och vindar genom gallren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0