Druiddrömmar

Jag har suttit och funderat sedan sist.... Det är inte bara utvecklingens framfart som är intressant utan även hur mycket som kan gå förlorat på 50 år. Miraculix, den gamle finurlige druiden, tillredde grytan med magisk trolldryck som krävdes för att Asterix och de andra i byn skulle bli starka. Förutom trolldrycken kunde Miraculix koka ihop andra magiska drycker. Har googlat lite efter receptet på några av de gamla guldkornen men utan framgång. För att inte den gamla druidkonsten ska gå förlorad så har jag bestämt mig för att experimentera lite och koka ihop min egen trolldryck. Det passar perfekt nu när jag är i farten med dryckesbryggande och bara försöker äta flytande föda. Man får dock passa sig så man inte dricker för mycket då det har visat sig att man blir på tok för tjock om man dricker för mycket, till exempel om man råkar ramla i grytan med trolldryck som liten.

Du behöver:

Mistel
Stor kittel
Vatten
En hel massa mystiska örter och kryddor 
Morötter och smör (för smakens skull)

Gör sähär:

Blanda alla ingredienser i kitteln och koka över öppen eld.



Jag hade ingen mistel så jag tog lite blad som jag har sparat från i somras i frysen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0