En uppgift för slaktarn!

Jag har en fråga som jag länge funderat på. Har skickat in flera mail och brev till hjärnkontoret tidigare när det sändes men utan att få svar. Nu när jag har en så smart bloggläsare som slaktarn tänkte jag att han/hon kanske kunde hjälpa till.

Jag har länge funderat på hur det kommer sig att det inte får plats lika mycket fyllning i en burk när den är tillplattad. Väggarna är ju fortfarande lika stora på burken och man tycker att den fortfarande borde rymma samma mängd. Har funderat länge på detta (flera år) och försökt med olika typer av fyllning men ingen verkar fungera. Är det för att det blivit hål i burken när den plattas till eller är det så att den blivit mindre på något mystekiskt sätt?

Tacksam för svar!


Kommentarer
Postat av: slaktarn

Först och främst, slaktarn, alltså jag, är en han (att tjejer skulle kunna slakta är ungefär en lika stor paradox som att tjejer är bra på fotboll). Förstår du vad jag menar Pette?



När det gäller din fråga så får jag nog be om lite tid för att klura ut en bra förklaring så att det inte uppstår några missförstånd. Alltså, jag vill försäkra mig om att jämföra äpplen med äpplen och inte äpplen med päron. Annars kan det bli väldigt fel i din tankeverkstad.



Peace!

2009-04-22 @ 18:27:39
Postat av: Petter

Det låter bra Slaktarn och jag förstår vad du menar på alla plan. Du är klok och har bra värderingar!

2009-04-22 @ 22:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0