Syrlig mat och att äta med ögonen

Maten i Ghana är lite speciell. Ni som känner mig eller har följt bloggen vet att jag har en väldigt intresse för mat i alla dess former. den ghananska maten har givit mig ytterligare en smakupplevelse jag inte riktiigt haft tidigare. Maten är väldigt syrlig och har sällan så mycket mer smaker än så. Den är faktiskt riktigt bra, dock inte riktigt lika god som den ser ut. Är det någonting jag kommer lära mig här, vilket jag verkligen ser fram emot, så är det att presentationen av maten är lika viktig som smaken. Man ska inte underskatta ögonens makt vid födointag.

Såhär kan det se ut i Ghana på en finare restaurang, snyggt enkelt och funktoinellt upplagt men syrlig mat på en härligt färggrann tallrik som verkligen förhöjer smakupplevelsen.



*slurp*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0