Bättre rådlös än brödlös.

Jag såg just att det är en stor mexikans högtidsdag bakom hörnet. Den femte maj är det nämnligen Cinco de Mayo. Jag vill därför ta tillfället i akt och önska alla mexikaner som läser min blogg all lycka idag, på tisdag och i framtiden i dessa svåra tider som råder i ert land. Som mina observanta bloggläsare redan vet så äter jag inte färsk mat längre vilket dessvärre innebär att majon är utesluten på festmenyn. Jag hittade dock av en ren slump ett gammalt paket tacoskal i badrummet! Jag såg med glädje att det var bäst-före-märkt den 12/8 1998 (det borde alltså vara chill).



Tacoskalen hade en ganska skum, torr men ändå seg konsistens. Själva smaken var okej, men totalintrycket av måltiden blir träigt och torrt - lite som att äta gamla chips. Bitarna var rejäla och till en början knapriga men övergick sedan till en seg och något syntetisk, lite rutten smak. Som tur var så hittade jag ett par ärtor under soffan och några gamla russin under mattan (eftersom de inte låg i någon förpackning så vet jag inte vilken årgång det var på dem). Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0