Miljö och morötter!


Oj vad jag ligger efter med bloggandet! Det här med att blogga kan tydligen skapa lika dåligt samvete som när man inte skrivit dagbok på ett tag. En anledning till att jag varit upptagen med annat är att jag upptäckt att man kan spela Alfapet på nätet, dvs Betapet (http://www.betapet.com/). Varje stund jag sitter vid datorn hemma numera så spelar jag Betapet, hör av er om ni vill ta en bokstavsmatch mot mej! En liten miljaspekt är att man kan spela på nätet istället för att köpa ett spel IRL.

Nåja, nu ska jag miljöblogga lite grann. Jag har ätit lunch och det har förlöpt ganska skonsamt för miljön, lagade till en väldigt bra grej faktiskt. Jag skar upp ekologiskt odlade och helt orgniska morötter (Coops Änglamarksmorötter) och åt dem. Strödde över bladen från de blommor jag hittade igår också.



Kuriosa: Ekologisk mat bidrar till att minska påverkan på miljön och ger djuren utlopp för sina naturliga beteenden. Den är lite dyrare ibland så kah brukar fråga personalen i butiken om de har någonting ekologiskt som gått ut datum. Ibland har de stora pallar med produkter som man får köpa för en billig penning, ibland har jag fått sakerna till och med:)


...stålet från alla kapsyler i Sverige beräknas räcka till 2 200 nya personbilar i Sverige varje år?

Oj, vilka siffror. Man vill ju bara springa ut och samla ihop alla kapsyler som ligger slängda överallt. De ska ju till återvinningsbehållaren för metall, eller hur???!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0