Lunch

Bästa sättet att besegra frestelser är att ge efter. Vardagsmat är som vi alla vet - det svåraste. Eftersom jag åt upp min lunch till frukost (fiskbullarna) så blev det till att glänta på kylskåpsdörren och göra en anfallsplan utifrån tillgångarna. Jag hittade ingenting där men tack och lov så låg det en burk champinjoner i ett skåp. Det blev champinjonsoppa med hönökaka!

Du behöver:

1 burk konserverade champinjoner
Filmjölk
Smör
1 hönökaka

Gör såhär:

Lägg champinjonerna i en kastrull (glöm inte att sätta på plattan). Klicka över smör och värm champinjonerna. Häll på filmjölken och rör om.
Lägg soppan på brödet och njut.



Tips: Krydda champinjonerna med salt och peppar för mer smak.

Champinjonkuriosa: Svampen champinjon kan man köpa färska och det är inte så dyrt. Champinjoner finns också ännu billigare på konservburk. Läs mer om champinjoner här.

Kommentarer
Postat av: Andreas "Champis"

Åh! Svampinjoner som jag brukar säga ;)



Jag undrar en sak, går det att odla svampinjoner (hehe, menar champinjoner!). Jag älskar verkligen de små läckerbiterna och skulle bli så glad om det gick. Snälla.

2009-03-05 @ 23:56:52
Postat av: Petter

Du är för lustig Andreas, "svampinjoner". Haha, skrattade så jag kiknade när jag läste det! Det tackar jag för! Självklart ska jag genast skriva om hur man odlar det vita guldet ler. Det påminner mycket om hur man odlar nötter.

2009-03-06 @ 01:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0