Funderingar

Jag har funderat idag. Tankarna har cirkulerat kring kändisskap. Vad är en kändis egentligen? När kan man kalla sig för kändis...? Kändisskap och bloggande har sedan länge varit tätt sammanflätade. Människor hyllar efter en tid onyanserat allt som skrivs på kändisars bloggar, oavsett hur dumt eller bara ogenomtänkt det är. Vad är det som gör att de idealiserar oss bloggare så oerhört?  

En kändis är en person som gjorts känd av massmedia i en stor del av samhället. Kändisar kan även fungera som idoler för andra personer, men det är inget nödvändigt kännetecken för att någon skall kallas kändis. Det finns också olika typer av kändisar. En person kan vara välkänd av alla i ett visst ort, men i stort sett okänd utanför orten. Denne person kan då betraktas som en lokal kändis. Andra personer är nationella kändisar. Personer som är kända i hela eller stora delar av världen kallas i folkmun för världskändisar.


B-kändisar är kändisar som gör allt för att hålla sig kvar i rampljuset. Det finns dock vissa som vill placera dessa som c-kändisar och ser ofta b-kändisar som någon som faktiskt blivit känd genom en prestation men helt enkelt inte rör sig i de stora kretsarna eller når de riktiga höjderna. B-kändisar skiljer sig från c-kändisar då de inte är desperata efter uppmärksamhet och gör vansinniga saker bara för att fortsätta vara kända utan arbetar hårt för att slå igenom stort genom någon form av artisteri. Vilken kategori till hör jag?


















Kommentarer
Postat av: Andreas

Jag röstar på den där eminem! Du är minst lika cool ;)

2009-03-04 @ 23:37:09
Postat av: Petter

Tack, gillar också den. Tycker att jag ser så säker och självklar ut på något sätt. Roligt att du också tyckte om den!



Känner mig ganska cool, speciellt efter ditt pepp!

2009-03-04 @ 23:45:42
Postat av: Bärra

Vem är vem?

2009-03-05 @ 07:14:22
Postat av: Erik

Oj, vad svårt! Den med luvorna verkar ju helt identisk, om du nu inte hade inverterat färgerna på den till vänster. Men nu har du ju det så det är verkligen klurigt.

Jag har ju alltid tyckt att du lite av en Rooney. Är det den som är äkta?

2009-03-05 @ 17:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0