Förkylning - ett bekymmer som vi människor aldrig verkar bli kvitt...

Jag nös igår på eftermiddagen och känner mig fortfarande lite yr... Ringde sjukvårdsupplysningen som sa att det nog inte är någon fara och att jag skulle avvakta och att det förmodligen rörde sig om "en gammal hederlig förkylning" . Jag vet inte vad ni är för enna kära läsare, men jag tillhör en av dem som anser att förkylningspreparat är bortkastade pengar. När du väl dragit på dig en förkylning så är det bara att härda ut i ungefär en vecka. Snora, hosta, nysa, och tappert släpa sig till jobbet/skolan ändå eftersom en förkylning sällan faktiskt innebär feber. Då och då går jag till apoteket och kollar på olika förkylningspreparat, men blir bara ännu mer skeptisk när jag ser vad dessa kostar. Att lägga pengar på förkylningar är enligt mig lika roligt som att betala tandläkaren. Beprövade huskurer som man kan röra ihop av det man har i skafferiet funkar enligt min erfarenhet lika bra. Så Istället för att klaga allt för mycket så brukar jag genomlida dagarna med ett glatt humör och hoppfullt vänta på att det ska gå över av sig självt.

Jag tog det därför rätt chill resten av gårdagen efter morgonens pyssel. Vid gott mod (trots nysningen *styrka styrka*) tog jag en härlig promenad med riktig vårkänsla i mitt eget sällskap på eftermiddagen. Jag har aldrig tråkigt i mitt eget sällskap. Om vi inte trivs i vårt eget sällskap, varför skulle då någon annan göra det?

Här är en bild jag tog med min mobiltelefon på promenaden i mitt eget sällskap:



Npgra krokusar vågar sig upp och sträcker sig efter vårsolen.


Kommentarer
Postat av: saer dan

Du är klok Pette! Håller helt med dig i att man måste trivas i sitt eget sällskap för att förvänta sig att andra ska göra det. Som en blandning av "den gyllene regeln" och "bliv vid din läst" (den tycker jag är dålig).

2009-03-02 @ 09:35:17
Postat av: Petter

Visst är det så, skulle alla leva så skulle världen vara en så mycket bättre plats!

2009-03-03 @ 01:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0