Bygger en brygd

Jag kom just på att jag glömt gå till Systemet. Har haft fullt upp med att spåna kring bloggen och vänta på att svullnaden ska lägga sig. Bloggen tar mycket tid och jag inbrigar ingen ersättning för det arbete jag lägger ned på den. Kanske var lika bra att jag glömde Systemet förresten. Varför köpa dyr alkohol när man kan göra sin egen? Sist jag gjorde mjöd fick resultatet hällas ut, men skam den som ger sig. Det har sedan dess kommit till min kännedom att mjöd kan göras med billig fulhonung från Coop. Jag hade som tur var ett paket i kylen så produktionen är i full gång. Jag vet inte riktigt hur man gör och tanken är att den ska jäsa i ett par veckor men jag vet inte hur pass viktigt det steget i processen är.



Kommentarer
Postat av: Ola

Lat den jasa klart. Vi gjorde mjod men orkade inte vanta mer an nagon dag vilket resulterade i magont och huvudvark.

2009-03-08 @ 10:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0