Älskade knöl!

När månaden lider mot sitt slut så vill jag visa lite extra uppskattning till alla våra svenska potatisodlare. Potatis är både billigt och nyttigt. Jag köpte en påse potatis idag. En påse med 36 potatisar för att vara exakt (då blir det förhoppningsvis ett par över till frukost imorgon). Jag vet att det är 36, för jag har räknat dem. Av någon anledning så kan jag inte låta bli att räkna potatisar när jag plockar dem i butiken. Så fort jag börjat plocka så börjar jag räkna. När jag har kommit till fyra eller så brukar jag stanna upp och fråga mig vad jag håller på med. Sedan fortsätter jag i alla fall. Man ska ju avsluta det man en gång har påbörjat. Jag räknar nästan allt jag köper (i lösvikt) faktiskt. Kålhuvuden, lök, druvor... Jag rekommenderar att ni börjar med något enkelt om ni ska börja räkna i affären - det är lättare att räkna potatisar än druvor.


När jag inte har räknat potatis så har jag haft en ganska lugn vilodag. Vad har ni gjort idag?



Jag brukar förvara min potatis i min "pärmvrå". Där trivs potatisen eftersom det där är ganska mörkt och svalt.


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Sv: Tack så mkt :)

ha en fin kväll!

2009-03-22 @ 19:22:49
URL: http://www.magiskadagar.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0