En ny syn på utländsk mat.

Jag har hört mycket om indisk mat på senaste tiden, bland annat att de har världens godaste vegetariska mat och använder många goda kryddor. Vad jag inte riktigt har förstått dock är vad folk har menat när de säger att den är stark... Förrän idag. Jag beställde in en rätt som var märkt "stark" på menyn.



Till en början var det inga konstigheter. Det var jättegott tills jag smakade på en av haricot vertsen (det var bara två stycken haricot verts i såsen så jag sparade dem till sist).



Jag fick en känsla av förlamning och i munnen, gomen började pulsera och svetten rann. Jag bara kunde ha ena ögat lite havlöppet...



Det var så starkt att jag fick lämna den sista bönan (ligger till vänster på tallriken). Vad är det egentligen som gjorde bönorna så starka? Jag kan i vilket fall som helst tänka mig att smaksinnet blir kortsiktigt avtrubbat av den indiska maten jag åt idag så det blir till att äta lite suspekta rester resten av veckan.

Såhär i efterhand var det en spännande upplevelse. Alltid kul med nya upplevelser :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0