Ryck upp er, Lisebergs säkerhetsansvariga!

Bara jag som är lite trött på att någon åkattraktion på Liseberg ständigt ska skapa problem?

Känns som att något hemskt händer där hela tiden!! Jag blir livrädd och funderar på om Göteborg är en säker plats att bo på. Vem vet om det kommer flyga en åkattraktion mot en när man som minst anar det. Samtidigt trivs jag här men gömmer mig i Mölnlycke tills det lugnat ner sig, betryggande avstånd från faran.

Jag förstår inte hur folk kan lägga pengar på att ha roligt en stund och samtidigt riskera min och sin hälsa! Folk blir skräckslagna när en attraktion krockar eller liknande, ändå fortsätter de köpa guldpass och åker hela sommaren!
När ska människor inse att man kan bli allvarligt skadad av detta? Slumpen avgör!

Se hur mycket olyckor som har inträffat på Liseberg!
1985 - Ett tåg i den gamla bergochdalbanan rullar tillbaka och in i ett tåg på stationen efter det att föraren ramlat av tåget.
1997 - Åkattraktionen Hangover fastnar och 25 personer blir kvar i vagnarna 30 meter över marken.
2001 - En 14-årig pojke skadas lindrigt när han kläms fast mellan en flotte och bryggan på attraktionen Kållerado.
2002 - Sex barn får skador när en säkerhetsspärr lossar i karusellen Små grodorna.
2006 - 21 personer skadas när ett ekipage i Lisebergsbanan åker bakåt och kolliderar med ett stillastående tåg.
2006 - En kvinna skadas i Flumride.
2008 - Åkattraktionen Rainbow havereraroch slår i marken med 36 personer ombord. Flera förs till sjukhus.
2009 - 14 barn och ungdomar fastnade i Kanonen i över en timme på 24 meters höjd.



Jag kommer inte våga åka på Liseberg mer, trots kaninens lockande leene. Kommer ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0