Att komma till skott!

Tomma burkar skramlar mest heter det visst. Fast nu kanske man skulle ta och skärpa till sig och få något gjort också.

Jag har inte så mycket för mig nu under sommaren så jag har bestämt mig för att göra det jag gör bäst fast i ett annat format - jag ska skriva en bok - en riktig bloggfluga tycks det som!

Här kommer mina bästa bokskrivartips:

1. Bestäm dig! Annars blir boken aldrig skriven.

2. Skriv! Det räcker inte att ha en bra idé du måste skriva ner den också. Du har även en massa jobb framför dig med att redigera texten.

3. Avsätt tid. Ingen upptäcker plötsligt att han har tre timmar över varje dag - särskillt inne när man som jag är mitt inne i bloggbubblan.

4. Skriv om det du känner till. Varför skildra kärlekshistorien genom en tulpanodlande 1600-talsmänniska i Holland, om du är på jakt efter den inre historien?

5. Använd din vardag. Förankra historien i en tillvaro som många känner till. Lyckas du förmedla känslan av att torka diskbänken kan du känna dig stolt.

6. Skriv om någon du kan identifiera dig med.

7. Njut! En rolig aspekt av skrivandet är att det är du som bestämmer över världen du skildrar.



Blev jättetrött nu när jag skrev ner tipsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0