Uteliv



Jag gav mig ut på promenad idag, eller om ni så vill - på picknick*. Eftersom man sällan vet vad som väntar, eller vad man kommer över i matväg när man är ute i det fria så hade jag tagit med mig egen mat och en filt. Idag kommer inget recept. Jag lämnar istället över den gastronomiska staffettpinnen till Er. Vad har ni för picknicktips?



Här är en bild på min matsäck.

Plus med utflykten: Känslan av lycka när man får dagens första "Morr´n, morr´n" av en okänd förbipasserande och när den medburna matsäcken öppnas i solskenet.

Minus: Det är oundvikligt att känna sig som en turist när man är ute på stan, särskit om du smyger omkring med en kamera.

*Picknick är en måltid som ätes utomhus. Måltiden brukar oftast ätas sittandes på en filt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0