Nyttigt mellis!

Åt precis ett äpple till mellis. Kikade lite i blogghistoriken och det slog mig hur onyttig mat jag sätter i mig ibland och tänkte att jag ska försöka hålla igen. Det sägs att kroppen är ens tempel och det ligger verkligen någonting i det!

Ett tips är att skala äpplet, blir mycket godare och känns nästan lite sötare när man får bort det syrliga skalet. Jag hade ingen kniv på mig när jag skulle äta mitt äpple men det gick lika bra att skala det med en penna.

Såhär blev resultatet:


Kommentarer
Postat av: Anonym bloggläsare

men pette, vet du inte att nästan all c-vitamin i äpplet sitter just i skalet? du kanske kan kompensera med lite apelsin så att du inte får skörbjugg!

2009-02-27 @ 17:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0