God pastej

Då och då får jag ett leverpastejsryck. Jag har vid flera tillfällen gjort egen pastej men ibland blir suget så starkt så jag köper en ask som jag äter upp på två timmar blankt och rör sedan inte pastej på flera månader. Jag antar att det är min kropps sätt att hantera en tillfällig järnbrist..? Toppar oftast med en knaprig driva friterad rödlök (inte så viktigt). Supergott. Idag var det uppenbarligen dags igen, och som tur var så hade jag lite kvar i kylen sedan förra rycket när jag faktiskt gjorde min egen pastej. Faktum är att jag blev så sugen bara av att skriva om pastejen att jag genast måste gå och äta lite av den.



Kuriosa: Leverpastej är en pastej som innehåller lever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0