Funderingar

Som några av er redan vet så har jag länge varit intresserad av självutveckling och hur våra tankemönster och omedvetna reaktioner påverkar det vi gör och det vi uppnår - och hur vi kan förändra det. Här kommer lite tänkvärda ord kring självkänsla som iaf jag brukar försöka komma ihåg när jag känner mig lite depp.

Självkänsla = medvetenhet om den egna personlighetens värde det vill säga mitt eget värde i mina egna ögon eller hur det faktiskt känns att vara jag.

Vinsterna av en god och balanserad självkänsla:

  • Vi vet vårt eget värde, istället för att känna att vi måste vara bättre än allt och alla.
  • Vi tycker om oss själva och känner oss värdefulla, oavsett vem eller vilka som finns i vår omgivning.
  • Vi vågar prova på fler saker eftersom vi inte längre är rädda för att misslyckas.
  • Vi får distans till oss själva samtidigt som vi på riktigt tar ansvar för vårt eget liv och vårt eget mående.

  • Surfa gärna in på http://www.miatornblom.se/i2.php?page=mia och läs mer! Lite pretto kan tyckas men Fan det funkar! Var en tjejpolare som visade mig Mias första bok. Först var jag lite skeptisk men den var faktiskt grym!
    Det anordnas även kurser och föreläsningar. Håll utkik! Funkar inte detta är god mat och en kall bärsa också ett bra tips;)

    Nu ska jag kolla om det finns någonting att äta i kylen. Skulle kunna tänka mig en kebabtallrik annars...

    //Petter


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0