VIKTIG INFORMATION om fildelning och lagbrott

Som ni redan vet så gillar jag filmjölk, inga konstigheter med det. Denna trögflytande kulturmjölk är ett stående inslag i min dagliga utfodring. Nu ryktas det (hör och häpna) om att fildelning ÄR FÖRBJUDET! Jag har fortfarande en massa fil kvar hemma från i höstas! Jag vet inte vad jag ska göra - vi brukar alltid dela på filen här hemma! Om jag har förstått det rätt så gäller det bara fil som man delar från och med nu och man kan alltså inte straffas för tidigare brott mot fildelningslagen. Det tackar vi för.

Även ett litet brott är ett brott. Men vem bestämmer vad som är ett litet brott och bara busigt, eller något som är samhällsfarligt eller ett oerhört resursslöseri av våra skattemedel? Ryck upp er lagstiftare.




Jag häller upp all min filmjölk i bunkar och kärl som jag märker med "Petters fil" från och med nu för att de andra i huset inte av misstag ska begå lagbrott. Hur gör ni hemma?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0