DreamHack och nya bekantskaper

DreamHack i Göteborg är över för denna gång. Det var en oerhört intressant att träffa alla härliga likasinnade. De flesta var ganska blyga och verkade ha fullt upp med sitt så jag knöt dessvärre inga djupare vänskapsband. Fick ett par nickar och uppåtpuffar av grabbarna mitt emot - det värmde.

Informationen om den stora datafestivalen nådde mig ganska sent så jag hann inte läsa på ordentligt om vad den egentligen handlade om. Jag märkte ganska snabbt när jag kom in att det handlade om någon form av spel. Jag spelade det här spelet. Det var ganska dyrt att komma in (450:-) men man kände gemenskapen i lokalen flöda. För att jag riktigt skulle få valuta för mina pengar så försökte jag att inte blunda, blinka eller sova alls. Det var ganska svårt eftersom jag var där i 3 timmar. Jag blev jättetrött. Och hungrig. Som tur var så hade jag tagit med mig matsäck. Jag drack några läskedrycker (Jolt) också. Smakmässigt kändes den ungefär som de flesta coladrycker men jag anar att det var något lurt med den. Jag har inte kunnat sova på hela natten och hjärtat klappar jättefort!


Här köpte jag läsken


Här är matsäcken jag tog med mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åå, jag önskar jag var där! Så roligt det verkar vara. Fast lite läskigt det där med att du inte kan sova längre.

Vilket kul spel du hittade förresten. Har suttit klistrad hela eftermiddagen nu. Helt livsfarligt. Men det går ju inte att sluta. Pingvinen som dyker upp ur vattnet är bara för gullig! =) Och sen måste jag ju med min 0,6 konstnärliga kandidatsexamen nämna att musiken håller måttet för vilket spel som helst, vilket det än må vara!

2009-04-14 @ 17:33:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0