Tjuvstartar påsken

Ibland glömmer jag bort viktiga högtider. Påsken är i antågande och för att inte gå miste av denna underbara "äggens högtid" av ren förvirring så tänkte jag tjuvstarta den redan nu (när jag ändå har den färsk i tankarna) med mina knaperstekta ägg!

Du behöver:

Ägg
Smör
Stekpanna (eller kastrull)

När du vill göra knapriga ägg tar du ett par ägg (16-18 ägg är lagom) och knäcker dem i en stekpanna. Hacka 2 äggskal så att du får lagom stora bitar och strö över äggen. Häll på smör och stek tills äggen är klara.

Recept på engelska (ett treat tillägnat mina internationella läsare):

"Crunchy fried eggs a'la Klas"

You need:

16 eggs
Butter
Frying pan

When you are ready to cook, place your eggs in your frying pan. Add egg shells and butter. Warm to medium heat. Fry as you normally would fry your eggs, and serve right away.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0